2/23/2012

Udon (Homemade)!

I finally made udon with wheat and tapioka flour. With adding tapioka flour, it was easier to handle udon and tastier than I thought. I made this for Craig, who had thrown up and had had diahreea last night, ate a lot that I am worried a bit...

にゃんと、とうとう、ついに家で手打ちうどんを作りました!

この日のために買ったタピオカ粉。しばらくポンデケージョとか作って放置してたんですけど、甥っ子が幼稚園でうっている写真を見て一念発起。タピオカ粉、ええ仕事してくれました。打ちやすいしゆでてもぬめらないし、煮込んでもどろどろにならないし作りやすい!美味しくてクレイグは(実は食中毒で昨日は大変だった…)鍋いっぱいの打ち込みうどんを美味しすぎて熱中して食べた模様で私はまた吐かないか心配です。

No comments:

Post a Comment